DMX
1. Standaard menu
Net als alle andere schermen vind je hier bovenaan het standaard menu.
2 Testkleuren
Na de aansluiting test je best of de kleurkanalen goed zijn aangesloten.
Klik op de rode knop om de module naar rood te sturen, groen voor de groene kleur en blauw voor de blauwe kleur.
Het activeren van een kleur schakelt de andere kleuren automatisch uit.
De kleur wordt met deze knoppen op maximum gezet.
3. Deze module kan je snel aan en uitschakelen met nog meer testknoppen.
Toggle: schakelt tussen de 'Setwaarde' en uit.
Set: schakelt de module naar de 'Setwaarde'.
Reset; schakelt de module uit.
Status: vraag de waarde van de kanalen op.
De 'Setwaarde' is instelbaar via de tab 'Parameters' (volgende pagina)
4. Schuifbalken.
Elk kanaal kan je op de gewenste waarde schuiven tussen minimum en maximum.
5 Verzendknoppen.
Klik op de zendknoppen om de gekozen waardes in 1stap naar de module te sturen.
Als je 'Fade' inschakelt, worden alle kanalen samen aangestuurd en zal de module vertraagd naar de gekozen waardes gaan.
De 'Fade' waarde is instelbaar via de tab 'Parameters' (volgende pagina)
Onder de presets wordt een voorbeeld van de kleur weergegeven.
OPMERKING:
Testen van kleur gebeurt best online. De kleuren op het scherm van de computer kunnen afwijken van de realiteit.
bv. alles op 0, geeft zwart op de computer, maar aangezien zwart licht niet bestaat, zal de module uitschakelen.
Alle waardes gelijk geeft een grijswaarde op de computer terwijl de module een variatie van wit weergeeft.
6. Presets.
Als je bepaalde favoriete kleuren hebt, kan je deze bewaren, zodat je ze later snel kan oproepen.
De waarde die in het geheugen gezet werd, wordt opgeslagen door de disketteknop.
Daarna selecteer je het gewenste selectie rondje.
De opgeslagen kleur wordt onmiddellijk weergegeven in het pallet.
7 Kopieren & plakken.
Kopieren betekent dat de waarde van de schuifbalken in het geheugen geplaatst wordt.
De geselecteerde kleur wordt onmiddellijk weergegeven in het kader rond de 'kopieer en plakken toetsen'.
Plakken betekent dat je een eerder opgeslagen waarde naar de schuifbalken brengt, en de module met deze waardes aanstuurt.